Nyheter



Ingen telefontid onsdag 14/4, 2021. 

Taggar:


Ingen telefontid måndag 29/3, 2021. 

Taggar:


Nu är det dags för terminens studieprövning! Kista Studentbostäder gör ingen automatisk avstämning mot Ladok. Det innebär att alla hyresgäster måste skicka in ett studieintyg.

Vänligen skicka in ditt resultatintyg gällande hösten 2020 senast den 30 april 2021. Om du skriver på din avhandling, praktiserar eller dylikt så ska du skicka in ett nyligen signerat intyg från din handledare. Alla intyg ska innehålla namn och personnummer.

Registreringsintyg godkänns inte
. För godkänd studieprövning krävs det att du tagit minst 15 poäng eller motsvarande deltidsstudier.

Om du inte klarat att ta minst 15 poäng av någon anledning så ska detta styrkas med ett intyg.

Ej inskickat eller ej godkänt studieresultat medför uppsägning enligt avtal.

Kista studentbostäder gör varje år en slumpmässig kontroll av inlämnade studieintyg. Detta innebär att vi tar kontakt med den skola/universitet som upprättat intyget. Förfalskade intyg polisanmäls då detta är ett brott, urkundsförfalskning.

OBS! Enligt ditt hyresavtal kan du endast hyra en studentbostad hos oss i sex (6) år. Dispens kan ges till forskarstuderande efter särskild prövning.

Du kan lämna in intyget personligen på vårt kontor i gallerian, maila det till kontakt@kistastudentbostader.se eller skicka det till:

Kista Studentbostäder, Box 1220, 164 28 Kista

De hyresgäster som inte behöver skicka in ett studieintyg denna gång är:

·       de som flyttat in efter 2020-12-31.

·       de som blivit uppsagda pga. ej godkänd studieprövning VT2020.

 

Vänligen kontakta oss om du har några frågor.

Mail: kontakt@kistastudentbostader.se

Telefon: 08 562 532 00 måndag-torsdag 8.00-10.00


Taggar:


Sedan tidigare är det inte tillåtet att röka i lägenheten eller i övriga områden inomhus i fastigheten. Nu utökar vi detta rökförbud till för hela fastigheten, vilket bland annat innebär att man inte kan röka på innergården på plan 6 längre.
 


Taggar:


Kista Studentbostäder är stängt den 31 december 2020 till den 6 januari 2021.  Under vecka 1 kommer vi inte ha några telefon-tider utan nås endast via mail. 

  

Utflytten den 30/12 2020 och inflytten den 4/1 2021 sker som vanligt  receptionen har öppet. 

 

Mycket information finner du  vår hemsida. 

  

Felanmälningar ska mailas till felanmalan@citycon.com. För att felanmälningen ska kunna hanteras så måste korrekt lägenhetsnummer anges. 


Taggar:


Ingen telefontid tisdag 1/12, 2020. 

Taggar:


Äldre